Mentális egészség karantén alatt

A csatolt kép forrása: North Brisbane Psychologists, fordította, szerkesztette: Rutterschmid Gábor


A Covid-19 miatt kialakult helyzetben fokozottan kell ügyelnünk mentális egészségünkre! A szorongás, félelem megemelkedik a lakosság körében!

1. Naponta egyszer néhány percig tájékozódjunk az aktuális helyzetről, rendelkezésekről! Ne menjen egész nap a TV, Rádió és igyekezzünk korlátozni a social media felületein töltött időt!

2. Csak hivatalos forrásból tájékozódjunk. Néhány egyszerű lépéssel sok álhírt kiszűrhetünk, ezeket ne is osszuk meg! Írjuk be a google keresőbe a portál nevét. Nézzük meg benne van-e az álhír portálok listájában. A képeken, diagramokon és a cikkben látunk-e eredeti forrásmegjelölést? Esetleg logot, vagy hivatkozást? Az egész 5 perc és sokat tettünk magukért és ismerőseinkért!

3. Keressünk lazító tevékenységeket: relaxáció, meditáció, olvasás, zenélés, főzés – bármi jó lehet, de ne muszájból csináljuk! Gyűjtsünk erőforrásokat!

4. Tartsuk a kapcsolatot, ne szigetelődjünk el! Kérdezzük meg a másiktól hogy van, írjunk neki, beszéljünk vele!

5. Bátran hívjuk a CallForHelp vagy más lelkielsősegély teélefonvonalakat, vagy keressünk szakembert online!

Spread the love

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük